Nysgerrig efter at vide mere om, hvad vi laver hos Arkhus?

Se vores ydelser

Ledige stillinger hos Arkhus

Bliv en del af Arkhus’ team – er du vores næste Bygningskonstruktør praktikant?

Er du vores kommende bygningskonstruktør praktikant, der brænder for at være en del af alle byggeriets faser?

Hos Arkhus Bygningsrådgivning A/S er vi i rivende udvikling, og søger en bygningskonstruktør praktikant, som er ansvarsbevidst og har gåpåmod.

Du vil gennem din praktiktid blive tilknyttet en praktikkoordinator, som sørger for at dine læringsmål bliver opfyldt. Ligeledes vil du i hverdagen aldrig føle dig alene, da du for det meste vil være omgivet af Arkhus medarbejdere med mulighed for rådførelse.

Hos Arkhus Bygningsrådgivning A/S vil du blive klædt på til fremtiden som bygningskonstruktør, og vi vil give dig et reelt indblik i den verden, som venter efter eksamen, er overstået. Du vil beskæftige dig med de fleste af byggeriets faser, og du vil dermed få en god ballast med tilbage på skolen.

Om Arkhus
Arkhus Bygningsrådgivning A/S er beliggende på Kærup Parkvej 11 i Ringsted, og tæller i dag 13 ansatte, hvoraf de 7 er uddannet bygningskonstruktører.

Vi har et tæt samarbejde med en del forsikringsselskaber, hvor vi blandt andet beskæftiger os med skaderamte bygninger, hvor vi er en del af byggesagen fra nedrivning til endt genopførelse.
Derudover ligger vores forcer i renovering- og ombygningsopgaver.

Kontor
Du vil have din daglige gang på vores kontor i Ringsted, hvor du blandt andet vil beskæftige dig med:

  • Skitsering og præsentation af udarbejdet forslag.
  • Myndighedsbehandling (myndighedstegninger og ansøgning om diverse tilladelser).
  • Komplet udbudsmateriale til de udførende (arbejdsbeskrivelse, byggesagsbeskrivelse, tilbudsliste, PSS, detaljeret tegninger mv.).
  • Indhentning af tilbud.
  • Projektgennemgangsmøder.
  • Acceptskrivelse/kontrakter.

Byggeplads
Som projektleder hos Arkhus Bygningsrådgivning A/S er vi en del af byggesagen fra start til slut. Da Arkhus Bygningsrådgivning A/S kun udbyder opgaver i hovedentreprise, vil du derfor ikke beskæftige dig med byggeledelse. I stedet vil du som projektleder og tilsynsførende blandt andet beskæftige dig med:

  • Opstartsmøde på byggepladsen med den vindende entreprenør.
  • Byggemøde.
  • Fagtilsyn iht. udarbejdet tilsynsplan.

Kandidaten
Den ideelle kandidat har nedenstående erfaring og kompetencer:

  • Håndværksmæssig baggrund
  • Ansvarsbevidst
  • Pligtopfyldende
  • Gåpåmod
  • God til at planlægge sin egen tid
  • Kan tegne i Revit Architecture og/eller Autocad.

Interesseret?
Vil du vide mere om praktikpladsen, så kontakt Carsten Lindschmidt på mail: cl@arkhus.dk

 

Er du vores nye sekretær med øje for detaljen?

Arkhus Bygningsrådgivning A/S er i vækst og har derfor brug for endnu en engageret og kompetent sekretær.

Arkhus Bygningsrådgivning A/S har en klar ambition om at være en attraktiv arbejdsplads. Hos Arkhus Bygningsrådgivning A/S vil du opleve kolleger, der er hjælpsomme, uformelle, besidder humor og engagerer sig i opgaverne. Vi har travlt, fordi kunderne kan lide os.

Arkhus Bygningsrådgivning A/S er anerkendt for at yde kompleks byggeteknisk rådgivning i forbindelse med til- og ombygninger samt udbedring af brand- og vandskadede ejendomme. Du bliver en del af et hold, der har fokus på at levere kvalitet i rådgivning og service af vores kunder.

Hele virksomheden er baseret på medarbejdere med faglig stolthed, kvalitetssans til fingerspidserne, højt engagement og nærvær – værdier der kommer både kolleger og kunder til gode.

Din overordnede rolle er virkelig vigtig for Arkhus Bygningsrådgivning A/S, og den består af at supportere ledelsen og projektledere.

Dine kommende opgaver

  • Support for vores projektledere, herunder bl.a. korrekturlæsning, styring af byggesagsøkonomi, kalenderstyring m.v.
  • Bistå i forbindelse med udarbejdelse af dokumenter, korrespondance på byggesager m.v.
  • Service af kunder og samarbejdspartnere.
  • Bistå i forbindelse med salgsmateriale, præsentationsmateriale, opslag på de sociale medier og redigering af hjemmeside.
  • Hjælpe ledelsen med personaleadministration og GDPR.
  • Diverse ad hoc-opgaver på kontoret.

Din arbejdstid vil være 37 timer mandag til torsdag i tidsrummet mellem 8-16 og fredag 7.30-15 på vores kontor i Ringsted. Tiltrædelse pr. 1. maj 2025, men vi venter gerne på den rette.

Din profil

  • Du er selvstændig, ansvarsbevidst, initiativrig og proaktiv.
  • Du kan planlægge din egen hverdag, og du er i stand til at prioritere og følge op på arbejdsopgaver.
  • Du sætter en ære i at overholde aftaler og frister – samt at holde styr på dokumentation.
  • Du er grundig og systematisk.
  • Du er imødekommende, evner kunsten at sige til og fra og levere et gennemarbejdet materiale.

Faglige forudsætninger

  • Du behersker dansk stavning og grammatik med stor sikkerhed, og du besidder gode kommunikative evner.
  • Du er superbruger af Microsoft Office og særligt i Excel.
  • Du trives i et mindre kontormiljø, hvor der lægges stor vægt på faglighed og kvalitet.
  • Det er en fordel (men ikke et krav), hvis du har erfaring fra byggebranchen.

Vi tilbyder

  • Vi tilbyder et afvekslende job i en mindre virksomhed, der er i vækst og har en klar strategi.
  • Du får gode kolleger i et rart arbejdsmiljø.
  • Du får en grundig oplæring i firmaets arbejdsgange, standarder og processer sammen med de 2 øvrige sekretærer.
  • Du vil få et spændende og afvekslende job.
  • Du vil blive tilbudt en løn, der står mål med dine kvalifikationer.

Ansøgning
Ansøgning inkl. foto og CV skal fremsendes senest den 17. marts 2025 via Jobindex Quick Apply

Spørgsmål vedr. jobbet kan rettes til Carsten Lindschmidt på tlf. 50 70 74 48. Alle henvendelser behandles fortroligt.

Der afholdes korte 1. samtaler fredag den 21.03.2025 via Teams, og 2. samtale bliver afholdt tirsdag den 25.03.2025.